Ιστορίες φθοράς, προστασίας και γκράφιτιστην πόλη των Βράχων
Ποιοι έκαναν γκράφιτι τον 19o αιώνα στους βράχους των Δυτικών Λόφων και γιατί;
Από τι ή ποιον απειλείται εδώ και δύο αιώνες ένας ανοικτός αρχαιολογικός χώρος μέσα στην Αθήνα και πώς τον προστατεύουν οι άνθρωποι της αρχαιολογικής υπηρεσίας; Γιατί τα σύγχρονα γκράφιτι είναι καταστρεπτικά για τα αρχαία μνημεία; Τι δουλειά κάνουν οι συντηρητές αρχαιοτήτων;
Οι μαθητές/τριες ανακαλύπτουν και δίνουν απαντήσεις σε αυτές και άλλες ερωτήσεις σε μια περιήγηση με βιωματικά παιχνίδια και δραστηριότητες στον ανοικτό αρχαιολογικό χώρο των Δυτικών Λόφων. Σε τέσσερα σημεία των Λόφων Φιλοπάππου και Πνύκας ενισχύουν τις γνώσεις τους για έννοιες και ζητήματα διαχείρισης και προστασίας των μνημείων, των πολιτιστικών τοπίων και των αρχαιολογικών χώρων. Δραματοποιούν διαλόγους, παρατηρούν και καταγράφουν φθορές από γκράφιτι και ανταλλάσσουν επιχειρήματα σχετικά με το σύγχρονο γκράφιτι στην πόλη αναζητώντας τη συναίνεση.
Στον φάκελο του προγράμματος περιλαμβάνονται ποικίλες δραστηριότητες και φύλλα εργασίας για τον χώρο και την τάξη, χρονολόγιο, σύνδεση με τη σχολική ύλη, υλικό προετοιμασίας, βιβλιογραφία και χρήσιμοι σύνδεσμοι.
Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τη διαχείριση του σημαντικού αρχαιολογικού χώρου και την προστασία των μνημείων από τις αρνητικές συνέπειες των σύγχρονων γκράφιτι με την άσκηση των δεξιοτήτων της παρατήρησης και της επιχειρηματολογίας ομαδοσυνεργατικά και βιωματικά.